L'Eix Comercial de Sant Andreu

Comunicat de la junta de l'Eix Comercial

13 d'octubre de 2014

La junta directiva de l’Eix comercial de Sant Andreu acorda per unanimitat:

Declinar la invitació del Excm. Sr. Alcalde Xavier Trias d’assistir al lliurament del Premi “Barcelona, la millor botiga del món” en la seva 17a edició.

Els motius que ens porten a prendre tant dolorosa decisió són:
1er.- L’aposta clara i decidida per part de l’equip de govern de donar suport a un model de comerç que res té a veure amb el model català de comerç tradicional dels eixos comercials.
2on.- En un moment de debilitat extrema de la renta disponible de les famílies, l’aposta per l’ampliació de grans centres comercials és un tret a la línia de flotació dels comerços dels barris, pobles i ciutats.
3er.- En el cas concret de l’ampliació del C.C. La Maquinista ens sentim traïts i menystinguts. Només s’ha tingut en compte el benefici de l’operadora privada i en contra de tot el teixit associatiu, tant comercial con veïnal, de Sant Andreu, Bon Pastor, etc. Amb aquesta decisió heu aconseguit posar d’acord totes les entitats del barri, en contra d’un projecte clarament especulatiu i que fa un mal irreparable al comerç dels barris més propers.
4art.- Això no exclou la responsabilitat d’altres forces polítiques que governen en altres municipis i tenen les mateixes temptacions (Cerdanyola, Viladecans ,etc.)
5e.- Estem farts que només ens donin el seu suport els partits polítics quan estan a l’oposició i, quan són al govern, es pleguin als interessos dels grans inversors que només fan política de terra cremada.

Per tot això, Sr Alcalde, no podem assistir passius a l’aniquilació d’un model de comerç, que fa cohesió social, barri, ciutat, i que, durant molts anys, ha sigut un ascensor social fantàstic i el model més sostenible de vida ciutadana.
No a l’economia dels fons d’inversió especulatius; sí a l’economia social,
real i productiva.

Estem molt decebuts per l’opció que han escollit.

Els nostres socis

MAC MOBLES